Oxfam Intermón, amb la col·laboració del Laboratorio de Derecho Social del Instituto Universitario de Estudios de Género de la Universidad Carlos III, ha publicat noves dades sobre la situació de les treballadores de la llar. Les dades que publiquen conclouen que el treball de la llar equivaldria al 2,8% del PIB si aquest estigués legalment remunerat.

El nombre de persones que es dediquen al treball de llar és de 630.000, gairebé el 4% de la població activa, tot i que disminueix el nombre de dones registrades a la Seguretat Social en una diferència de 162.000. Aquelles que estan registrades, la gran majoria, no cotitza les hores que realment treballa.

D’aquesta manera, la informalitat limita l’accés als drets laborals y més de 1 de cada 3 treballadores de la llar viu en condicions per sota del llindar de la pobresa. Si es compara amb la resta de la població activa, dupliquen els retrasos en els pagaments del lloguer o de la hipoteca.

Informe